Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r., dalej: RODO
Kto jest administratorem Państwa danych ?
Administratorem danych jest Wójt Gminy Gdów z siedzibą w Urzędzie Gminy w Gdowie, Rynek 26, 32-420 Gdów, Tel.: +48 12 251-42-66, e-mail: urzad@gdow.pl.
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych ?
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, dostępnym pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl
Osoby niekorzystające z poczty elektronicznej mogą złożyć zapytanie pisemne:
* osobiście w Urzędzie Gminy Gdów lub pocztą tradycyjną na adres: Rynek 26, 32-420 Gdów
* elektronicznie z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wskazując formę w jakiej oczekują odpowiedzi i podając dane kontaktowe niezbędne do sposobu udzielenia odpowiedzi.
W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe i na jakiej podstawie prawnej ?
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu realizacji zadań własnych i zleconych Gminy Gdów, obejmujących zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. W szczególności zadania obejmują sprawy:
* ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody, rolnictwa oraz gospodarki wodnej,
* spraw obywatelskich tj. ewidencji ludności, aktów stanu cywilnego i wojska,
* gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
* sanitarnych,
* lokalnego transportu zbiorowego,
* ochrony zdrowia,
* podatków i opłat lokalnych,
* edukacji publicznej,
* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
* kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
* targowisk i hal targowych,
* porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
* utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
* wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej,
* promocji gminy,
* współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
* współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Inne przepisy prawa mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.
Przetwarzanie danych będzie odbywać się w szczególności na następujących podstawach prawnych :
− przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej, w tym realizacji uprawnień, spełnienia obowiązków określonych przepisami prawa lub,
− przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
− przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym obowiązków archiwalnych w interesie publicznych lub wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego
i ochrony socjalnej, o ile jest to dozwolone prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, lub porozumieniem zbiorowym na mocy prawa państwa członkowskiego przewidującymi odpowiednie zabezpieczenia praw podstawowych
i interesów osoby, której dane dotyczą,
− przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, w tym ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W przypadkach niewymienionych powyżej, mogą także wystąpić przypadki, w których będą Państwo proszeni o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu. W takim przypadku zostaną Państwo poinformowani o celu przetwarzania oraz zakresie wyrażonej zgody.
Jak cofnąć zgodę ?
Tam gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyłącznie wyrażenie zgody (art. 6 ust. 1 pkt a RODO) , mają Państwo prawo nie wyrazić zgody, lub przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych do momentu jej wycofania.
W celu wycofania zgody wystarczy:
* wysłać takie żądanie z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, albo wysłać takie żądanie z wykorzystaniem pisma opatrzonego własnoręcznym podpisem za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Rynek 26, 32-420 Gdów lub osobiście.
Podanie danych może być uwarunkowane:
* obowiązkiem ustawowym Administratora lub koniecznością realizacji nałożonych na niego zadań realizowanych w interesie publicznym albo w ramach sprawowania przez niego władzy publicznej,
* koniecznością zawarcia lub realizacji umowy, do których podania będziecie Państwo zobowiązani.
W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy lub konieczność realizacji nałożonych na Administratora zadań realizowanych w interesie publicznym albo w ramach sprawowania przez niego władzy publicznej, a nie podacie Państwo swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować obowiązków czy zadań ustawowych. Może to skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie podacie Państwo swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie podacie Państwo swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
Komu możemy przekazać Państwa dane osobowe ?
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora (np.: podmiotom serwisującym systemy informatyczne / teleinformatyczne i aplikacje, w których przetwarzane są dane osobowe) oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach.
Jak długo będą przechowywane Państwa dane osobowe ?
Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
Dane osobowe będą usuwane w terminach wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych, którym podlega Administrator.
Co mogą Państwo zrobić ze swoimi danymi osobowymi ?
W granicach określonych w RODO,
macie Państwo prawo do żądania od Administratora:
− dostępu do treści swoich danych osobowych,
− sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
− ograniczenia przetwarzania, jeśli osoba kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych ,
− usunięcia swoich danych osobowych jeśli nie były przetwarzane do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
− prawo do wniesienia sprzeciwu, z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją, wobec przetwarzania danych osobowych.
Gdzie mogą Państwo wnieść skargę na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd Gminy Gdów ?
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na przetwarzanie danych, które jest niezgodne z przepisami prawa.
Czy Państwa dane będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ?
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane, chyba że takie działanie jest dozwolone przepisami prawa, które przewiduje właściwe środki ochrony Państwa praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów.
Czy Państwa dane będą przekazywane do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?
Administrator nie przekazuje ani nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego (poza Europejski Obszar Gospodarczy) czy organizacji międzynarodowych, chyba że będzie to wynikało z umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Administrator danych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Gdów dokłada wszelkich starań,aby zapewnić odpowiedni stopień ochrony Państwa danych osobowych.
Informacja o przetwarzaniu danych przy wykorzystaniu monitoringu wizyjnego
Administratorem danych jest Wójt Gminy Gdów z siedzibą w Urzędzie Gminy w Gdowie, Rynek 26, 32-420 Gdów, Tel.: +48 12 251-42-66, e-mail: urzad@gdow.pl.
Naszym głównym celem jest zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, pracowników, ochrona mienia komunalnego.
Monitoringiem wizyjnym w objęto następujące pomieszczenia budynku Hali Sportowej:
Zakres przetwarzanych danych osobowych: wizerunek, nr rejestracyjne pojazdów.
Sposób zastosowania monitoringu: nagrywanie ciągłe w celu późniejszej weryfikacji, w przypadku zaistnienia zdarzeń niebezpiecznych, sporadyczny podgląd na żywo.
Dane przetwarzamy:
Ma Pan/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec danych, które przetwarzamy w interesie publicznym lub w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Gminę Gdów.
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzać nasi pracownicy, posiadający stosowne upoważnienia. Pana/Pani dane mogą również zostać przekazane na podstawie przepisów prawa instytucjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo publiczne i wymiar sprawiedliwości.
Pana/Pani dane związane z monitoringiem wizyjnym będą przetwarzane przez okres 19 dni, a następnie będą kasowane lub przetwarzane do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania prowadzonego na podstawie prawa, jeśli dane staną się przedmiotem takiego postępowania.
Administrator zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminnej Hali Sportowej. Data publikacji strony internetowej: 2016-11-27. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-02.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych
poniżej.
Treści niedostępne:
• część plików nie jest dostępna cyfrowo,
• brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
• brak wyszukiwarki artykułów
Wyłączenia
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Zgodność ze standardami
Strona wykorzystuje częściowo następujące rozwiązania: WCAG 2.1 (walidacja przeprowadzona 23.03.2021)
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.
Wygląd i nawigacja
W sekcji nagłówka znajdują się narzędzia pozwalające na dobranie dogodnego kontrastu oraz wielkości czy czytelności czcionki.
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Skargi i odwołania W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub elementu strony wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Skarga powinna zawierać:
Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania. Skargę można złożyć pisemnie do Urzędu Gminy Gdów, ul. Rynek 26 , 32-420 Gdów. Skargę można złożyć też ustnie do protokołu (w tym przypadku protokół podpisany zostaje przez wnoszącego skargę oraz osobę przyjmującą zgłoszenie). Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-11-18.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: urzad@gdow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 12 251 41 66. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis dostępności:.
Wejścia do Gminnej Hali Sportowej w Gdowie są oznakowane, znajdują się w ścianie frontowej budynku. Wejście główne jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone i są dostępne dla
osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Dojście piesze jest równe, bez nachylenia. W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich. Na parterze znajduje się płyta główna, szatnie, magazyny sportowe oraz pokoje dla sędziów. Na parterze znajduje się także winda, do której jest swobodny dostęp – wjazd, którą osoby z dysfunkcją ruchową bez problemu mogą przedostać się na 1 kondygnację na której mieszczą się trybuny/widownia oraz kawiarnia Sport Café. Na trybunach wyznaczono odpowiednie miejsce dla osób poruszających się na wózkach. Brak pętli indukcyjnych w budynku. Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy informacji w języku migowym na stronie. Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze przy wejściu. Drzwi do toalety nie są uzbrojone w samozamykacz. W toalecie jest przestrzeń manewrowa. Brak systemu przyzywowego.
Opis dostępności:.
Na teren Kompleksu boisk piłkarskich prowadzą trzy wejścia zewnętrzne, brak barier architektonicznych. Trybuny w dolnym sektorze są dostępne architektonicznie, na pozostałe sektory prowadzą schody.
Opis dostępności:.
Na teren kompleksu prowadzą dwa wejścia zewnętrzne, brak barier architektonicznych. Budynek sanitarno-szatniowy dostosowany architektonicznie, posiada dostosowane pomieszczenie dla osób z niepełnosprawnością (szatnie, łazienka z toaletą).
Opis dostępności:.
Na teren kompleksu prowadzą dwa wejścia zewnętrzne, brak barier architektonicznych. Budynek sanitarno-szatniowy dostosowany architektonicznie, posiada dostosowane pomieszczenie dla osób z niepełnosprawnością (szatnie, łazienka z toaletą).